Lätis on küll vist kõige rohkem liikluspolitseinikke inimese kohta, vähemalt puhkepäevadel. Kogu teekonda ekraanil Wazes palistavad sinised mütsikesed ja kiiruskaamerad. Reegleid pole põhjust rikkuda kuna Jussi väitel on korravalvurid avatud ja motiveeritud pühapäevasteks reidideks ning kui Eestis tuleb kiiruse ületamise eest välja käia 3 eurot/km kohta, siis Lätis 8 eurot/km.
Teekonna valikuks vaatame meie armsalt targa kodumaa https://reisitargalt.vm.ee/ soovitusi, Euroopa koroonakaarti ja paar korda oleme helistanud saatkondadesse. Transiit on reeglina lubatud aga peab siiski vaatama kust kuhu. Nt ei saa me sõita Tšehhi ja Ungarisse, sest sealt edasi Saksa minnes peab jääma karantiini jne. Kaardid muutuvad üha täpsemateks, st regioonide põhiseks, nt Ida-Virumaalt ei saa ka täna Saksamaale ilma karantiinita minna, Tartust saab.
Leedus on temperatuur aastaringselt 3-4 kraadi soojem kui Eestis, ikkagi lõuna pool. Kui öeldakse, et majanduse mõttes vaatab Leedu natuke alt üles Lätile ja veelgi rohkem Eestile ja meie siis omakorda Soomele jne siis argipäevase suhtlemise ja avatuse telg tundub vastupidine – saame kokku paari Jussi kootööpartneriga, sööme ja magame Klaipedas ning kõik need vähesed kontaktid on ülisõbralikud ja lõbusad. Autost väljudes võtab käsi küll ise maski ja paneb ette aga kui selline maskikandmine võimaldab päeva lõpuks vabalt liikuda, siis pole ka liiga suur ebamugavus.
Komistasime õhtupoole Palanga lähistel Nationali golfiväljakule, mille Signature Hole on viimase raja griin – see on Leedu kaardi kujuline saareke.